M
|
|
macaz
| subansamblu al unui aparat de cale compus din ace, contraace, sine de legatura, traverse si material marunt de cale
|
|
|
macaz de acoperire
| macazul care separa parcursurile de manevra sau circulatie incompatibile
|
|
|
macaz conjugat
| macaz care nu se poate manipula decat daca macazul sau sabotul cu care este in dependenta se afla in pozitia stabilita prin programul de zavorare
|
|
|
manevra unghiulara
| miscarea de manevra ce se executa in statii inzestrate cu instalatii CED sau CE, de pe o linie pe alta, cu schimbarea sensului de mers, pe baza indicatiilor semnalelor luminoase de manevra si parcursului executat
|
|
|
marca de siguranta
| element de semnalizare amplasat intre doua linii alaturate, care stabileste limita zonei de stationare a vehiculelor feroviare pe o linie, fara ca acestea sa afecteze gabaritul de libera trecere pe linia vecina
este un bloc de beton sau un cupon de sina care este vopsit in alb, cu capetele negre.
|
|
|
marfa
| produse si bunuri care se transporta pe calea ferata
|
|
|
marfuri periculoase
| marfurile care fac parte din Lista materiilor si obiectelor periculoase, prevazute in cap. 3.2, tabelul A din Regulamentul privind transportul international feroviar al marfurilor periculoase (RID), care se aplica in Romania conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 49/1999, aprobata si modificata prin Legea nr. 788/2001
|
|
|
masa franata a unui vehicul feroviar
| o marime care caracterizeaza capacitatea de franare a vehiculului feroviar respectiv, inzestrat cu echipamente de frana (I 250/2005).
|
|
|
metode de siguranta comune
- M.S.C. -
| metodele ce trebuie elaborate pentru descrierea modului de evaluare a nivelurilor de siguranta, realizarii obiectivelor de siguranta si a conformitatii cu alte cerinte de siguranta
|
|
|
mersul trenului
| orar stabilit in graficul de circulatie pentru plecarea, trecerea sau sosirea trenului din/prin/in punctele de sectionare de la statia de formare pana la statia de destinatie
|
|
|