Autoritatea Feroviară Română
AFER




 
In vederea acordarii autorizatiei de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, solicitantul va depune la AFER urmatoarele documente:

  1. Cerere intocmita conform modelului prevazut in anexa B la NORMELE la OMTCT 691/2004.

  2. Copie de pe actul legal de constituire ca persoana juridica a agentului economic sau a grupului; in cazul grupului trebuie sa reiasa explicit care este persoana juridica cu drept/atributii de reprezentabilitate;

  3. Copie de pe statutul persoanei juridice, din care sa rezulte ca are ca obiect de activitate in domeniul feroviar efectuarea lucrarilor de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare (cod CAEN 4523), precum si efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea ferata (cod CAEN 6321);
NOTA:
 In cazul in care in obiectul de activitate nu figureaza "efectuarea lucrarilor de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare, precum si efectuarea de servicii auxiliare pentru transporturile pe calea ferata", se va depune dovada demararii procedurii de extindere a obiectului de activitate;

  4. Copie de pe certificatul de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului;

  5. Angajamentul intocmit conform modelului prevazut in anexa C la NORMELE OMTCT 691/2004;

  6. Copie de pe documentul din care reiese ca a castigat licitatia organizata de catre Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. si care dovedeste ca a dobandit dreptul de preluare prin inchiriere a sectiilor de circulatie pentru care se solicita autorizatia de gestionare;

  7. Dovada ca dispune de personal de specialitate necesar pentru desfasurarea activitatii de administrare si intretinere a infrastructurii feroviare neinteroperabile (sef statie; instructor M-C,T,V,L,I; IDM; sef echipa linii (picher); sef manevra; revizor tehnic vagoane; manevrant; revizor cale; revizor ace; acar; mecanic locomotiva etc.); personalul trebuie sa fie calificat, apt din punct de vedere medical si psihologic si autorizat de catre AFER, pentru functiile pe care le exercita, in conformitate cu reglementarile specifice in vigoare.

NOTA:
  1 - La momentul solicitarii AG se va prezenta lista personalului propriu implicat in activitati feroviare de care dispune societatea la acea data precum si listele intocmite si transmise catre gestionarul de infrastructura feroviara neinteroperabila de catre CNCF «CFR» - SA, SNTFC «"CFR Calatori"» SA, SNTFM «"CFR Marfa"» SA , dupa caz,  cuprizand personalul ce va fi transferat noului gestionar de infrastructura .
  2 - Lista va cuprinde: 
     1. Numele si prenumele
     2. Functia
     3. Nr/data document calificare
     4. Nr/data document autorizare
     5. Nr/data aviz medical/psihologic
     6*)  Statut de angajat - nr/data contract individual de munca (CIM) / carte de munca (CM)
  3 - Se vor prezenta in copie documentele prevazute la pct. :3, 4, 5, 6
     
*) - numai pentru personalul apartinand solicitantului

8. Organigrama din care sa rezulte structura organizatorica necesara pentru efectuarea activitatii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile, copie a documentului privind stadiul implementarii sistemului de management al calitatii conform standardului SR EN ISO 9001:2001, eliberat de un organism de certificare notificat de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;

NOTA:- Se vor prezenta: 
a) organigrama societatii si a punctelor de lucru;
b) copia atestatului/certificatului eliberat de catre un organism de certificare recunoscut de MTCT, dupa caz;
c) lista cu documentele sistemului de management al calitatii, elaborate in conformitate cu standardul SR EN ISO 9001: 2001, specifice activitatii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile; 
d) extras din  Regulamentului de Organizare si Functionare cu atributiile compartimentelor implicate in activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile;
e) copia fiselor de post pentru personalul ce ocupa functii implicate direct in activitatea de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile;

9. Dovada ca dispune de personal propriu desemnat ca responsabil cu atributii in gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei, care a lucrat cel putin 2 ani in domeniul feroviar si care este atestat de catre AFER;

NOTA:
 Se va prezenta lista responsabililor desemnati cu atributii in gestionarea  infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei atestati de catre AFER. 

a) Lista va cuprinde: nume, functie, pregatire profesionala, repere profesionale (anii, functia);
b) Persoanele desemnate ca responsabili desemnati cu atributii in gestionarea infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei, trebuie sa fie angajate ale societatii pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga si sa indeplineasca urmatoarele conditii:
 - Sa aiba studii superioare tehnice;
 - Vechime in functii de organizare si conducere a activitatii feroviare - cel putin 2 ani;
c) In vederea atestarii persoanelor desemnate cu responsabilitati in gestionarea  infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei , solicitantul va transmite la AFER - Serviciul Licente Operatori Feroviari si Autorizare Transport cu Metroul, o cerere in acest sens.
d) Se vor prezenta in copie:
 - decizia de numire si fisa de post  ale persoanelor desemnate cu responsabilitati in gestionarea  infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei;
 - copia atestatelor eliberate de AFER persoanelor desemnate cu responsabilitati in gestionarea  infrastructurii feroviare neinteroperabile si siguranta circulatiei.

10. Dovada ca dispune de personal propriu desemnat cu atributii de control al activitatii de exploatare si de siguranta a circulatiei feroviare pe sectia/sectiile de circulatie inchiriate, autorizat conform reglementarilor in vigoare;

NOTA: 
Se va prezenta lista personalului propriu desemnat cu atributii de control al activitatii de exploatare si de siguranta circulatiei pentru ramurile: miscare-comercial, linii, instalatii, tractiune, vagoane, dupa caz, functie de activitate.

a) Lista va cuprinde: nume, functie, pregatire profesionala, repere profesionale (anii, functia)
b) Persoanele desemnate ca responsabili desemnati cu atributii de control al activitatii de exploatare si de siguranta a circulatiei feroviare, trebuie sa fie angajate ale societatii pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga.
c) Se vor prezenta in copie, pentru fiecare persoana:
  - decizia de numire si fisa de post  ale persoanelor desemnate cu atributii de control al activitatii de exploatare si de siguranta a circulatiei feroviare;
  - copia atestatului eliberat de catre AFER conform reglementarilor in vigoare;

11. Dovada ca asigura instruirea si perfectionarea personalului propriu cu responsabilitati in siguranta circulatiei, in conformitate cu prevederile reglementarilor specifice in vigoare privind transportul pe calea ferata;

NOTA:
 Se vor prezenta:
a) Lista personalului atestat conform Deciziei nr. 68/07.04.2003 a directorului general al AFER;
b) Copia atestatelor eliberate de catre AFER conf. Deciziei nr. 68/2003 pentru toate ramurile implicate in activitate: miscare-comercial, tractiune, vagoane, instalatii si linii;
c) Copia documentului legal din care reiese relatia contractuala dintre solicitantul de AG si persoanele atestate;
d) Descrierea modului de organizare a activitatii de instruire (spatiu afectat instruirii, dotari, documentatie etc.)
                  SAU
e) Contractele incheiate in acest sens cu unitati autorizate AFER;

12. Dovada ca asigura intretinerea si repararea infrastructurii feroviare neinteroperabile pe care o gestioneaza prin agenti economici sau subunitati proprii, autorizati/autorizate, certificati/certificate de catre AFER;

NOTA - Se vor prezenta in copie: 
a) contractele incheiate cu unitati autorizate AFER ;
b) autorizatia de furnizor feroviar si agrementul tehnic, eliberate de AFER unitatilor de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare cu care solicitantul are incheiate contracte in acest sens. 
c) In cazul in care solicitantul doreste sa efectueze intretinerea si repararea infrastructurii feroviare cu  personal propriu de specialitate si dotarea proprie este necesar sa detina autorizatia de furnizor feroviar si agrementul tehnic pentru acest tip de activitate;

13. Dovada ca detine resursele financiare si logistice necesare desfasurarii activitatii de gestionare a infrastructurii feroviare si de transport feroviar in conditii de siguranta a traficului feroviar, precum si in ceea ce priveste acoperirea responsabilitatilor civile (copie de pe conturile anuale sau bilantul anual depus conform legii si, dupa caz, de pe bugetul de venituri si cheltuieli pe anul in curs);

 NOTA- Se vor prezenta:
a) Copie de pe ultimul bilant contabil depus conform legii si de pe bugetul de venituri si cheltuieli pe anul in curs, precum si alte documente din care sa rezulte bonitatea solicitantului (scrisoare de bonitate bancara, ultima declaratie fiscala);
b) Lista dotarilor existente, necesare desfasurarii activitatii de gestionare a infrastructurii feroviare neinteroperabile. Se vor prezenta, dupa caz, date referitoare la: 

- Sectie de circulatie inchiriata, cu precizarea: puncte de sectionare, lungime, declivitati, viteza maxima admisa, rezistenta caracteristica , instalatiile aferente etc., conform tabelului alaturat:
 
Nr. crt.
Punct de sectionare
Distanta (km)
Declivita (%o)
Vmax admis (Km/h)
Rez. caracteristica
Instalatii aferente
SCB
TTR
IFTE
EA
LC
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Material rulant motor, cu precizarea: tip, nr., serie sasiu, nr./data autorizatie AFER eliberata conf. OMT 342/1999, dupa caz, conf. tabelului alaturat;
 
Nr.
crt.
Tip
Nr.
Serie sasiu
Nr./Data AVF
Proprietar
OBS.
 
 
 
 
 
 
 
 
- Material rulant tractat, cu precizarea: tip, serie, nr., nr/data autorizatie AFER eliberata conf. OMT 342/1999 sau nr./data contract inscriere in parcul unui operator de transport feroviar, dupa caz, conf. tabelului alaturat; 
 
Nr. crt.
Tip
Nr.
Serie vagon
Nr/Data AVF
Proprietar
Nr./data
Contract inscriere in parc
OBS.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- Alte dotari (remize, dormitoare, laboratoare, puncte de alimentare, sali de instruire etc.)
c) Lista cu instructiile de serviciu, ordinele, reglementarile feroviare in vigoare, legislatia in domeniu necesare desfasurarii activitatii care se gasesc la sediul societatii si la punctele de lucru.

14. Asigurarea de raspundere civila generala, privind despagubirile in caz de accidente si evenimente feroviare produse pe infrastructura feroviara neinteroperabila pe care o gestioneaza, incheiata cu o firma de asigurari acreditata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor;

15 Declaratia pe propria raspundere a persoanelor din conducerea executiva a gestionarului de infrastructura feroviara neinteroperabila ca nu au suferit condamnari pentru fapte penale grave si nu le este interzisa exercitarea unor drepturi civile;

16. Dovada platii tarifului pentru eliberarea autorizatiei de gestionare.

NOTA:
I - In maximum 60 de zile de la incheierea contractului de preluare a sectiilor de pe infrastructura feroviara neinteroperabila, GIN va prezenta la AFER urmatoarele documente:
1 - Lista personalului propriu de specialitate, necesar pentru desfasurarea activitatii de administrare si intretinere a infrastructurii feroviare neinteroperabile, completata conf. cerintelor de la pct. 7, 10, 11 la prezenta.
2 - Organigrama completata pe functii;
3 - Lista dotarilor preluate de la CNCF "CFR" SA , completata conf. cerintelor de la pct. 13 la prezenta.
4 - Lista reglementari tehnice specifice sectiilor de circulatie inchiriate, in cazul in care intervin modificari fata de prevederile reglementarilor tehnice existente, avizate de catre AFER si aprobate prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, dupa caz.
5 - Tabel cu semnaturile de luare la cunostinta de catre intreg personalul avand functii SC a prevederilor Planului tehnic de exploatare al statiilor, fiselor de post, reglementarilor specifice activitatii feroviare aplicabile la locurile de munca respective.
In cazul in care nu se vor prezenta, in termenul stabilit, documentele precizate mai sus, AG poate fi SUSPENDATA.
II - AFER va efectua o vizita de evaluare a activitatii desfasurate de catre gestionarul de infrastructura in cel mult 90 de zile de la data eliberarii AG/incheiere a contractului de inchiriere.
III - Se vor prezenta in copie: 
1 - In momentul solicitarii de catre AFER:
a) ordinul de plata (sau factura fiscala) pentru activitatea de evaluare preliminara a dosarului de acordare a AG (70% din tariful total);
b) ordinul de plata (sau factura fiscala) pentru activitatea de eliberare a AG (se va prezenta, cel tarziu, la ridicarea AG de la AFER).
2 - Pentru desfasurarea in conditii optime a activitatii, solicitantul va intocmii documentatia de eliberare a AMF in 2 exemplare: un exemplar va fi transmis la AFER iar celalalt va fi pastrat la sediul GIFN.
3 - Toate documentele elaborate de catre solicitant vor fi datate si asumate de conducerea executiva a acestuia.
4 - Orice dosar / completare a dosarului de acordare AG va fi transmis(a) la AFER cu adresa de insotire prin care se va declara si numarul de pagini.
 IV - AFER isi rezerva dreptul de a solicita, suplimentar, alte documente care sa sustina cerintele HG 27/2004  si ale OMTCT 691/2004.